Dlaczego regularna rekrutacja to zła rzecz?

Od czasu do czasu każda firma musi zatrudnić nowych pracowników. Może to być spowodowane tym, że obecny członek personelu zdecydował się odejść z własnych powodów, lub tym, że firma się rozwija i jest zbyt wiele pracy dla istniejącego zespołu.

Jednak zawsze lepiej jest skupić się na utrzymaniu pracowników, niż rekrutować bez konkretnego powodu.

Możesz założyć, że rekrutacja do biura jest zawsze pozytywną rzeczą do zrobienia. W niektórych przypadkach tak jest. Tchniesz nową, świeżą energię w przestrzeń i zyskujesz doświadczenie i wiedzę nowej osoby. Jednak zbyt duża ilość rekrutacji może powodować problemy.

Morale może zacząć spadać w biurze, ponieważ twoi pracownicy nie mają szansy zbudować ducha zespołu i zacząć ufać sobie nawzajem w sposób, w jaki potrzebują. Nie uda Ci się przeprowadzić najbardziej udanych sesji współpracy przy meblach w sali konferencyjnej, jeśli Twoi pracownicy nie znają się zbyt dobrze. Prawdą jest również, że nikt nie jest szczególnie lubi zmiany - kiedy zmieniasz zbyt wiele rzeczy w biurze w jednym czasie, czy to meble biurowe lub nowych pracowników, ludzie będą czuć się nerwowo.

Jest jeszcze kwestia doświadczenia. Twoi obecni pracownicy znają tę pracę na wylot. Siedzą na swoich krzesłach biurowych każdego dnia i radzą sobie z tym, co jest rzucane na nich. Mogą myśleć na nogach, ponieważ ich doświadczenie w biznesie pozwala im na to. Nie można oczekiwać, że ktoś nowy do biznesu, aby być w stanie to zrobić, bez względu na to, jak bardzo są utalentowani w swojej niszy.

Mówiąc wprost, rekrutacja jest czasochłonna i kosztowna. Na pewno, gdy trzeba rekrutować, zrób to. Ale, jeśli istnieje jakikolwiek powód, aby nie, to najlepiej pomyśleć dwa razy. Nie oznacza to, że trzeba wrzucać więcej pracy na obecnych pracowników, bo to nic nie da, jeśli chodzi o poziom stresu w miejscu pracy czy morale. Ale oznacza to podejmowanie przemyślanych decyzji biznesowych i zamieszczanie ogłoszeń o nowych pracownikach tylko wtedy, gdy naprawdę czujesz, że musisz.

Kiedy ludzie widzą, że Twoja firma jest zawsze reklama dla nowych pracowników, będą się zastanawiać, co jest problemem. Będą pytać, dlaczego twój obecny personel zachować pozostawiając. To nie pomoże Ci przyciągnąć nowe talenty, kiedy naprawdę trzeba.