Dlaczego ważne jest, aby pracownicy czuli się przynależni do biura?

Wszyscy wiemy, że morale w miejscu pracy jest ważne, ale istnieje wiele elementów, które współgrają z morale i składają się na szerszy obraz sytuacji. Na przykład, czy uważasz, że pracownicy mają palącą potrzebę poczucia, że rzeczywiście "przynależą" do przestrzeni biurowej? Czy chodzi tylko o luksusowe krzesła biurowe i wystrój, czy może jest to coś głębszego?

Pomyśl o tym racjonalnie. Wszyscy chcemy przynależeć. Wszyscy chcemy być częścią czegoś, czy to rodziny, zespołu, biura, które osiąga wspaniałe wyniki. Oznacza to, że mamy towarzyszy, kumpli, ludzi, na których możemy się oprzeć. To sprawia, że chcemy pracować ciężej, aby nie zawieść naszych kolegów. Patrząc na to w ten sposób, można dostrzec, jak potrzeba przynależności wiąże się z morale.

Żyjemy w czasach, w których różnorodność i równość są bardzo popularnymi tematami, ale najważniejsze jest to, że każdy powinien czuć, że do nas należy i że jest tak samo ceniony. Jeśli pracownik nie czuje się doceniany i nie czuje ludzkiej więzi z miejscem, w którym spędza swój czas pracy, czy zostanie w nim na dłużej? Czy będzie czuł potrzebę wnoszenia swojego wkładu? Nie!

Przestrzeń biurowa musi spełniać wiele funkcji. Pracodawca musi kupić stylowe meble biurowe, aby stworzyć komfortowe i przyjazne środowisko pracy, z którego pracownicy będą dumni, ale musi również skupić się na tym, co się w nim czuje i jak ludzie reagują emocjonalnie.
Jeśli uda się to osiągnąć i połączyć z wysokiej jakości meblami biurowymi, wydajność pracy powinna wzrosnąć dzięki wyższemu morale.

Co sądzisz o tym temacie?