Kiedy nowy pracownik rozpoczyna pracę w Twoim biurze, przydzielenie mu mentora jest dobrym sposobem na rozpoczęcie pracy. Oznacza to, że mają oni kogoś, do kogo mogą się udać, jeśli potrzebują zadać pytanie lub wyjaśnić coś na temat wykonywanej pracy.
To może być bardzo przytłaczające dla nowego pracownika, kiedy zaczyna nową pracę. Istnieją istniejące pracownicy siedzą przy swoich biurkach, które wydają się automatycznie wiedzieć, co robić i nie są pewni, kogo zapytać, gdy są niepewni o coś. Nie chcą przeszkadzać ludziom, którzy ciężko pracują, ale jeśli tego nie zrobią, nie będą się uczyć.
Dlatego właśnie mentor jest dobrym wyborem. Zdejmuje on z nich obawę przed zadaniem pytania komuś, kto może być zbyt zajęty, by pomóc. Dlatego wybór odpowiedniego mentora powinien być częścią listy kontrolnej nowego pracownika.
Jeśli nadal masz wątpliwości, czy mentorzy są naprawdę potrzebni w tej sytuacji, sprawdź tę infografikę, która daje kilka bardzo dobrych odpowiedzi.
Źródło - https://www.ihcus.com/6-reasons-why-you-should-find-a-mentor-infographic/
Oczywiście, musisz wybrać odpowiednią osobę na mentora, w przeciwnym razie będzie to całkowita strata czasu. Oto trzy cechy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze mentora dla nowego pracownika.
- Cierpliwość - Osoba, którą wybierzesz, musi mieć cierpliwość. Kiedy nowy pracownik ma problemy ze zrozumieniem, jak wykonać konkretne zadanie, może pytać o to więcej niż raz. Jeśli wybierzesz kogoś, kto nie jest znany ze swojej cierpliwości, będzie on pstrykał na nowego pracownika, a to podkopie jego pewność siebie.
- Wiedza i doświadczenie - Oczywiście, ma sens, aby wybrać kogoś, kto był z firmą trochę i kto ma dużo wiedzy i doświadczenia w pracy. W ten sposób osoba ta może powoli przekazywać tę wiedzę nowemu pracownikowi i dać mu impuls, który sprawi, że sam stanie się równie kompetentny.
- Przystępny - Mentor musi być osobą przystępną. Osoba rozpoczynająca pracę może mieć obawy przed zadawaniem pytań, a jeśli wybrana przez Ciebie osoba jest dość drażliwa i nie wydaje się otwarta na pomoc (nawet jeśli w rzeczywistości tak nie jest), może to zniechęcić ją do zadawania pytań. Ponownie, to nie jest przeciwskuteczne.
Wybierając odpowiednią osobę na mentora dla nowego pracownika, zauważysz, że zadomawia się on znacznie szybciej i staje się o wiele bardziej pewny siebie w nowej roli.